Ciorbă de lobodă cu frunze de sfeclă mangold

Mangoldul are un conținut bogat în vitaminele A,K și C și de asemenea este bogat în minerale, fibre și proteine.
Loboda, ca și mangoldul, conține acid oxalic,vitaminele K și C și este bogată în fier, calciu, riboflavină, magneziu, potasiu, proteine, fibre, carbohidrați și antocianina.
Ciorba de mangold și lobodă este un concentrat delicios de sănătate.
Noi vă prezentăm varianta vegetariană, fără smântână de origine animală și fără zdrențe de ou, varianta care este senzațională după părerea noastră.
Ingrediente:
5 legături de lobodă
1 buc.morcov
3 buc. ardei capia
2 buc. ardei gras
1 buc. rădăcină de pătrunjel
1 buc. păstârnac
1 buc. țelină mică
2 buc. ceapă albă
2 buc. lămâi
1 legătură tarhon
1 legătură leuștean
200 ml. smântână vegetală din orez
50 ml. Ulei nerafinat de floarea soarelui
Sare roz de Himalaya, după gust
3 l. apă

Curățăm, spălam legumele și le tocăm după preferințe. Noi am ras pe răzătoarea mare: morcovul, țelina, păstârnacul, rădăcina de pătrunjel; am tocat ceapa mărunt și am tăiat ardeii rondele. Tocăm mărunt tulpinile de lobodă și mangold iar frunzele le tăiem în fâșii de 2 cm lățime.
Încălzim uleiul, adăugăm legumele împreună cu tulpinile de lobodă și mangold și le sotam timp de 5 minute.

sotam legumele

adaugam ardeiul gras si ardeiul capia

Adăugăm frunzele de mangold și lobodă și continuăm sotarea încă 5 minute.

adaugam frunzele de loboda
Adăugăm apa încălzită și mai fierbem 5 minute.

fierbem loboda
Preparăm un sos din zeamă de lămâie, smântâna de orez și câteva polonice din zeama în care au fiert legumele.

preparam sosul din smantana
Oprim fierberea, adăugăm sosul, tarhonul și leușteanul și asezonam cu sare.

ciorba de loboda

Această ciorbă se poate servi caldă cât și rece, fiind foarte potrivită pentru acest sezon.
Vă dorim
Poftă Bună!

Galerie | Acest articol a fost publicat în Retete, Retete Vegane și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Ciorbă de lobodă cu frunze de sfeclă mangold

  1. iluminisme spune:

    eu fac faoarte simplu bors de loboda, cu ceapa verde, loboda, dres cu smantana si cu ou, si bors bineinteles, dar si reteta asta e sanatate curata🙂

    Apreciază

  2. biaskitchen spune:

    Reblogged this on mypassioniscooking and commented:
    Un concentrat delicios de sanatate!

    Apreciază

  3. Gata, mâine atac rețeta!🙂

    Apreciază

  4. Ninulescu spune:

    Intotdeauna cand intru pe un blog culinar si vad mancari de felul acesta.. ma umplu asa de o tristete amestecata cu nostalgie… Imi amintesc de timpul cand aveam o familie si nu eram singur pe lume si puteam manca si eu mancare gatita cu suflet de femeie !….
    … acum mai departe de paste fainoase cu conserva de peste nu pot merge… si asta poate fi tare frustrant !
    Te felicit pentru ca esti o gospodina desavarsita si sper din suflet ca toti cei din jurul tau sa te aprecize la adevarata valoare, nu exista binecuvantare mai mare pentru un copil sau barbat decat sa poata vedea fata zambitoare a sotiei sau mamei lui si sa se bucure de bunatatile gatite de ea…
    De aceea femeile trebuie privite cu sfintenie si sacralitate si intotdeauna sa stii ca atunci cand le saruti mana cu recunostiinta pentru fericirea si dragostea pe care o aduc in viata ta, esti mult mai aproape de Dumnezeu decat atunci cand saruti o icoana !

    Apreciază

    • Biovivo spune:

      Multumim June Florin Ninulescu pentru frumosul comentariu. Cuvintele, dezvaluie sensibilitatea si bunatatea sufletului tau. Am descoperit un OM cu darul scrierii. Si pentru ca ai si darul cititului, recomandam cu multa iubire sa urmaresti si articolele noastre din sectiunea „Viata spirituala”. Iar de vei gasi cate ceva care sa fie pe nivelul tau de vibratie, scrie-ne. Si nu uita sa ne trimiti si adresa ta postala, poate reusim sa impachetam ceva bunatati de la noi, pentru tine.

      Apreciază

      • Ninulescu spune:

        Multumesc mult si eu, sarut mana !

        Am citit articolele din sectiunea ” Viata spirituala” acum ceva vreme, iar pe ultimul l-am citit chiar de mai multe ori… M-am straduit chiar sa gasesc o posibilitate sa pun in aplicare ceea ce spune OSHO „Omul autentic este acela pe care răsăritul nu-l găsește acolo unde l-a lăsat apusul”… Dar mi-am dat seama ca el probabil nu a avut in vedere cand a spus asta persoanele cu handicap din tarile subdezvoltate care nu-si pot parasi nici curtea din cauza lipsei drumurilor asfaltate si a rampelor la atobuze, maxi taxi, trenuri, magazine, cinematografe..etc 🙂

        Imi place sa va citesc blogul, pentru mine este ca o Biblie, asa cum inspirati de Biblie crestinii spera la o viata eterna plina de bunastare si bine…si eu sper ca odata sa pot trai o viata bio…
        Din pacate in prezent duc o viata de maidanez si sant nevoit sa maninc ceea ce primesc de pe la vecini si prieteni, din banii mei pot manca doar ceai cu paine… Si cand prietenii tai sant carnivori… sau insectivori… ( Folosesc produse cu colorant Carmin din insecta Cosenila ) este mai dificil sa traiesti bio !

        Ca un fapt divers… Anul acesta nu am reusit sa-mi fac deloc nici macar o ciorba de loboda, pe strada mea nu am gasit la nimeni, lumea o socoteste buruiana si o smult si o srunca inca de mica, iar la piata nu am reusit sa merg deoarece pot merge doar cu un Taxi si costa pana la oras 50 RON, nu mi-am permis sa dau 50 RON la un taxi sa cumpar niste loboda de 5 lei :(((… Este extrem de frustrant sa fi exilat intru-n loc neprietenos si pustiu, pe strada mea mai sant doar 2 familii de pansionari..si in tot satul vre-o 70 de pensionari, tineretul a plecat la orase sau in strainatate… si aici azi, maine o sa fie totul pustiu !

        Adresa mea este : Florin June str. Paraului nr 109 Loc. Rapoltu Mare Jud. Hunedoara, cod. 337365

        Apreciază

  5. Biovivo spune:

    Florine, pustiul din exterior nu se compară cu bogăția din interiorul tău. Totul este să reușești a ajunge la ea. Să reușești a auzi minunatul cântec al inimii tale, Să ajungi la adevăratul tău suflet. Pentru asta este nevoie să treci peste gunoaiele minții. Cel ce scrie articolele din rubrica Viața spirituală a dedicat ultimul articol din această săptămâna pentru tine. Dacă simți nevoia să ne scrii, nu ezita să o faci. Cât de curând te vom anunța prin e-mail când vom trimite pachetul promis.

    Apreciază

Lasă un răspuns

